| Jejak Si Pari-Pari |

Friday, September 17, 2010

:: Raya Datang Lagi Episod Pertama ::

Salam Aidilfitri semua.. Alhamdulillah rupanyer sempat sy sambut aidilfitri dan melihat mentari Syawal buat kali ke 29 dalam idup sayer.. kali ni dengan tema alam sekitar.. go green.. hahaha! tapi untuk mama papa ajer yer, yg cinonet berdua tu lari tema sket.. fire burning...merah menyala-nyala... tak kisah ler kaler tak samer pun.. sebab baju kami anak beranak ni mcm tahun2 sebelumnyer jugak...dapat sponser dari penaja keh keh keh.. lagi pun baju Melayu ni dorang pakai rayer pertama jer pastu simpan dlm lemari wak koleksi…tapi untuk aqiel ni le baju melayu pertama dia idup dia sbb tahun lepas dia cinonet sangat nak belikan baju melayu. Sy pun samer gak, rayer pertama jer melaram ngan baju kurung.. hari seterusnyer dah balik asal jeans ngan tshirt... bukan gi beraya kemana pun.. kalu beraya umah sedara mara pun belah malam.. tak rock le pakai baju kurung malam2..jawapan nyer lagi 4 pasang simpan wat gi keje.. (tapi nak pakai baju kurung cam ner gi keje skng ? status dah tukar jadi minah rempit.. mana rock rempit pakai baju kurung bagai.. heheehe)
aqiel & adam

Lepas bercerita pasal baju raya, kita beralih kepada bab makan pulak yer.. Bercakap pasal makanan (tiba2 rasa lapar), macam tahun2 lepas gak.. tahun ni mak sy dah awal2 lagi susun menu utama untuk hari rayer ni.. utk rayer pertama mak masak nasi tomato nyum nyum… ader satey.. ada ketupat palas.. ada nasi impit kuah kacang dan banyak lagi … rayer ke dua mak masak nasi dagang, kali ni hasil air tangan mak sy sendirik, biasa kalu nasi dagang mak tempah jer sbb mak cakap nak buat nasi dagang ni leceh skit kena kukus dua kali.. santan kena ngam2 kalu tak lembik, tp tahun ni utk anak2 kesayangan dia..(terutama sayer.. hehehe,terperasan sudah..)mak masakkan jugak… tapi tak sempat tengahari mak terpaksa masak lagi satu round utk nasi tomato sbb nasi dagang dah habis… huhuhuh.. cian sy sempat makan sepinggan jer, bukak2 periuk utk second round.. aik, dah kaler lain nasi nyer..untuk rayer ke 3 pulak mak awal2 lagi dah dapat request dari kakak sy yg sekali sekala balik kg tu nak makan nasi lemak le pulak… yes!!! mendapat sokongan 100% dari sayer.. nasi lemak mak memang mantop! 5 bintang.. bukan senang nak cari nasi lemak ngan sambal ikang Aye a.k.a ikan tongkol kat KL saner nun… kalu ader pun lauknya balik2 paru, ayam, udang.. ikan bilis masak petai.. tak beshhh!! tasuke! bowink!.
tangan siapakah itu?
Hari ni pun hari untuk mengumpul duit rayer.. tahun ni sy kumpul duit utk 3 kepala.. adam, aqiel dannnn…sy pun mesti le dapat bahagian sayer... masyukkk…keh keh keh.. (papa jangan jeles ha...) so kepada semua yg baca celoteh tak besh sy ni..semoga tahun ni anda semua juga seperti sy, dapat kumpul banyaaakkkk... duit rayer dan besar punyeeerrrr pahala…chow!!!

2 comments:

noor afzan said...

sponsor? perghh..best tu baju sponsor.
ahaha.
patut bagi sama tema kaler. ni dah caca marba punya tema dah namanya.
haha!

:: Mikhaeyl & Rafaeyl :: said...

keh keh keh.. lepas ni kena bagi tau awal2 la yer kat sponser2 kaler tema...kalu tak sejarah berulang kembali ler jawab nyer

| Kudut's Loyal Readers |


Powered By: Blogger Widgetstop commentators widget for blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...