| Jejak Si Pari-Pari |

Wednesday, November 24, 2010

SUPPLIMENT : OPTIVIN™

Kali ni sy nak memperkenalkan 1 lagi suppliment yg sy pasti semua orang dah tau.. OPTIVIN.. Sy sekeluarga dah start amalkan OPTIVIN ni after balik kg that day... anak2 sedara sy semua makan sebagai makanan tambahan.. so untuk anak2 sy bagi yg chewable.. mmg dorang suker sbb mcm cekelat... dan sy sendiri ngan hubby makan yg capsule.. untuk pertahanan badan.. susah nak kena selsema demam tu semua.. dan utk sy yg wanita ni mmg perlukan untuk kecantikan jugak.. semua orang tau kan yg buah beri mmg terkenal ngan antioksida.. ala cam innershine tu.. pun dari buah2 beri.. apa tu OPTIVIN™?
OPTIVIN™ merupakan campuran proprietari ekstrak beri kaya antosianin yang unik yang terdiri daripada ekstrak-ekstrak beri biru liar, strawberi, kranberi, bilberi liar, elderberi dan biji raspberi. OPTIVIN ä dihasilkan baru-baru ini untuk membekalkan nutrien antioksida yang optimal kepada anda. OPTIVIN ä merupakan barisan pertahanan pertama anda dalam meneutralkan dan menghapuskan kesan radikal bebas yang merbahaya.

OPTIVIN™ merupakan ekstrak beri berbilang jenis yang telah diformulasi dan diuji selamat, mempunyai bio-ketersediaan, aktiviti antioksida dan anti-angiogenik (kebolehan untuk mengurangkan pertumbuhan saluran-saluran darah yang tidak dikehendaki yang mungkin mengakibatkan pembengkakan urat pembentukan tumor) yang optimum.
Kepelbagaian biologi wujud dalam buah-buahan dan sayur-sayuran, begitu juga dengan manusia. Dua puluh individu yang mengambiil bahan yang sama akan memberikan reaksi yang berlainan terhadap bahan-bahan tertentu. Bagi seseorang, memakan strawberi mungkin akan meningkatkan paras antioksidanya selama 4 jam, tetapi bagi seseorang yang lain, kesannya mungkin akan bertahan selama 20 minit sahaja.
Dengan menggabungkan buah-buahan beri yang telah diuji ke dalam satu formulasi yang amat berkesan, OPTIVIN™ membekalkan spektrum antioksida yang lebih luas daripada mana-mana satu ekstrak beri secara individu..
OPTIVIN CHEWABLE 60 tablets & 30 tablets (new packaging)


OPTIVIN capsule  & chewable 60 tablets (new packaging)

OPTIVIN capsule  60 tablets (new packaging)
OPTIGEST
so kepada sesiapa yg dah tau dan berminat nak beli pun boleh dptkan melalui sy...boleh jugak cari kat guardian atau watson dan bandingkan harga nyer.. sy sesiapa yg biasa makan mmg tau harga pasaran biasa RM230++ dan kalu ada promosi pun dlm RM140++... selagi stock masih ada.. dan mengikut qty order yg diterima insya Allah sy boleh tolak dengan harga yg lebih murah... alhamdulillah..

FAKTA & OPTIVIN
  • HORMON : Sebelum ini diketahui bahawa hormon estrogen terkandung di dalam tubuh badan wanita dan lelaki. Fakta menunjukkan estrogen adalah baik untuk fungsi kardiovaskular bagi lelaki. Estrogen dan progestron adalah hormon yang menyebabkan fungsi reproduktif di dalam tubuh wanita. Nisbah yang stabil di dlm estrogen dan progestron boleh berubah dengan tiba-tiba sesuai kpd keselatan, penurunan sistem keimunan dan stress. Keputusannya, fungsi biasa di dlm badan menjadi tidak tentu hala dan bertambah berat badan. Nobel antioksida ini bekerja sebagai mekanisme kedua, ia membantu bersama kadar tempat mekanisma dipulihkan, mengurangkan stress dan memberi adaptasi kpd stress. Dngn ini ia menolong menstabilkan nisbah estrogen dan progestron yg baik bagi wanita, disamping menolong kitaran haid dan mood seseorang. Antioksida yang bagus akan menstabilkan kesihatan yg baik, dan nisbah estrogen dan progestron yang baik, dimana membantu di dalam pendengaran, fungsi tulang dan kitaran haid.
  • BARAH : Apabila seseorang menghidapi barah dan melakukan rawatan kimoterapi, ini dapat menunjukkan yang antosianin adalah antioksidan yang paling baik. Ia mempunyai kemampuan untuk membunuh sel barah tetapi dalam masa yang sama,membantu dalam membentuk sel-sel baru yang sihat. Bila seseorang yang menghidap kanser dan melakukan rawatan kimoterapi, banyak sel biasa yang mati. Optivin boleh membantu dalam pembaikan tisu;mengeluarkan sel yang sihat.
  • PEMBEDAHAN : Semasa pembedahan, pesakit banyak kehilangan darah, mempunyai luka & kerosakan tisu. Pembedahan meletakkan tekanan kepada badan manusia yg disebabkan oleh luka & kehilangan darah. Optivin (tm)  juga membantu dalam penyembuhan luka. Kedua, ia juga meningkatkan sistem keimunan. Seterusnya membantu dalam pembentukan tisu yg rosak. Antioksidan ini menolong membaiki, menyusun semula & menjana tisu. Ini merupakan mekanisme pebetulan. Semasa pembedahan, banyak darah yg hilang kerana luka & ini juga menjejaskan sistem keimunan & situasi mental sepeti stress. Oleh itu, Optivin (tm)  boleh membantu di dalam pembaikan tisu, luka, sistem keimunan seterusnya mejadikannya sihat & menjadi seperti sedia kala
  • BUAH PINGGANG : Buah pinggang yang gagal berfungsi adalah disebabkan oleh racun yang diambil seperti logam berat. Dalam situasi ini, acetaminophen dan panadol adalah dadah. Amaun dadah yang banyak boleh menyebabkan keracunan kepada buah pinggang dan boleh menyebabkannya gagal berfungsi. Ini telah ditunjukkan bahawa antioksidan boleh menolong membaiki tisu dan mengeluarkan racun di dalam badan. Ia menolong dalam membaiki buah pinggang dan tisu yang rosak disebabkan besi beracun dan benda-benda beracun lain.

2 comments:

AinnalinaRamdzan said...

Salam Perkenalan,

Thanx ya utk perkongsian di atas. Awak ne seorang ibu n isteri yg prihatin trhdp kesihatan family kan. nicee. keep it up ya.

Neway, sekiranya ada kelapangan bolehla ke blog AnakDaraDen n if sudi followla ye.hehe

http://whenmyheart-speak.blogspot.com/

Unknown said...

Ada jual lagi tak?

| Kudut's Loyal Readers |


Powered By: Blogger Widgetstop commentators widget for blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...